Aquest curs
sortirem una vegada a la setmana a conéixer el barri i els recursos dels que
disposa (biblioteca, centre de salut, poliesportiu, etc.). L’objectiu és
conéixer el barri, sortir, ampliar el vocabulari, caminar, etc. També
treballarem les normes més bàsiques d’educació vial: quan han de creuar el carrer, fixar-se en
semàfors, demanar ajuda, etc.
contacte: correuaula4@gmail.com
dijous, 15 de gener del 2015
PISSARRA DIGITAL
Una vegada a la
setmana pugem a l’aula d’informàtica per utilitzar la pissarra digital
interactiva!
Així podem treballar coordinació óculo-manual, pre-lectura, coneixements i
conceptes, jocs, etc...
Les primeres sessions van ser per familiaritzar-se amb
aquest mitjà tecnològic que fan servir els alumnes de primària i després,
aquest trimestre ens hem centrat en la lectura visual de paraules per hipòtesis
(habilitat necessària prèvia per iniciar-se en el procés de la lectura).
Ho fem
visualitzant paraules amb marques de productes d’alimentació (colacao, cocacola,
etc.), de llocs comercials (Macdonalds, Mercadona, Erosky,
IKEA, etc) i títols de dibuixos animats de la TV (DORA, FANBOY, PEPPA;
etc). Un dels objectius és crear un interès per llegir coses, per demanar que
posa i que ens fixem fora de l’horari escolar quan som a casa o pel carrer.
BIBLIOTECA
Fem una sessió a la
setmana en la biblioteca del centre que és un espai magnífic per potenciar
l’escolta i el gaudiment de la lectura.
L’objectiu principal és fer una sessió de gust i hàbits de lectura. Cada
setmana feim un conte cercant contes tradicionals i contes on surten elements
educatius del currículum (números, lletres, colors, ec.). Durant l’activitat es
cerca un respecte dels torns i una participació (intentant que si es fa un
conte estiguin atents i no desconnectin). Una vegada que hem fet el conte anem
a una taula a “mirar” un conte o un llibre amb l’objectiu d’establir una
conversa pausada, passar totes les pàgines d’una en una i gaudir visualment de
lo que se està mirant. També treballem el respecte pel material i cura de
l’espai (col·locació de cadires, no agafar un llibre sense permís, no cridar,
etc.)
ACTIVITATS D’INTERCANVI
TALLERS
Un dia a la setmana
es realitzen tallers on es barregen els nins i nines de quatre aules per
aconseguir nivells diferents dins la mateixa activitat i al mateix temps tots
aprenen de tots. Es realitzaran tot el curs i es dediquen quatre sessions per
taller.
PSICOMOTRICITAT
Fem una sessió de
tres hores de psicomotricitat amb dues aules, dos amb l’aula de 4 anys i una
altra amb l’aula de primer . L’objectiu és romandre dins d’un gran grup i
gaudir al màxim en les relacions que s’estableixen mentre juguen. Es potencia
d’aquesta manera la interacció amb els altres, complir les normes mínimes de
convivència en la sala que són les mateixes per tots (no fer mal, no llevar les
coses als altres, no destruir les coses que construeixen altres nins i nines)
Respectar el torn de paraula quan s’està en gran grup i millorar la tolerància
a la frustració. Introducció de sessions de dibuix, construccions i altres
representacions quan acabem de jugar i han arraconat els materials. A nivell més
individual continuar la tasca de que siguem cada vegada més autònoms a l’hora
de posar i llevar sabates i calcetins.
ARTÍSTICA
La part que correspon als aspectes curriculars
centrats en la matèria artística la realitzem un pic a la setmana en una sessió
grupal amb aula de 5 anys comptant amb la direcció i assessorament de na Cati
Sbert. L’objectiu a més de millorar les interaccions amb els altres és el
gaudiment de la realització de tasques artístiques on s’utilitzen tot tipus de
materials (arena, pintura, sucre, etc.). Al principi de la sessió es fa una
xerrada en gran grup on l’objectiu és l’espera del torn, escoltar als altres i
mantenir un comportament socialment acceptat.
EDUCACIÓ
FÍSICA
Dos alumnes faran una sessió setmanal amb l’aula de primer de primària a
la setmana. Els objectius: Adquirir hàbits d’escolta i atenció quan s’està en
gran grup, participar en una activitat de gran grup per afavorir la interacció
i socialització i, participar i gaudir dels jocs així com treballar i millorar
el to muscular i les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs,
equilibri, ...)
SESSIONS D’AULA ESPECÍFIQUES
A l’aula també
realitzem activitats variades per tal d’assolir hàbits acadèmics i socials
bàsics (continguts del currículum fent feines de taula –fitxes-, plàstica,
dramatitzacions, etc.)
Hem posat en marxa
un programa d’educació emocional amb l’objectiu de la millora del comportament
tant a l’aula com en els espais comuns del centre (en moment d’activitats en
altres aules i grups d’alumnes, al pati, en situacions de passadís, etc.)
L’objectiu és la identificació de les emocions bàsiques (“enfadat/da i
content/a” associat a situacions positives i negatives, a comportament bons i
dolents) per autorregular la conducta des d’una vessant cognitiva i social.
Dins de les activitats d'aula, ens agrada molt pintar i fer activitats per contribuir al projecte del centre de decoració i canvi d'ambients:
Dins de les activitats d'aula, ens agrada molt pintar i fer activitats per contribuir al projecte del centre de decoració i canvi d'ambients:
RUTINES
Hola a tothom!
Ara que ja hem inaugurat el bloc d’aquest any i hem presentat la nostra classe, mostrarem les activitats que fem a l’aula 4!
Començarem per explicar les nostres rutines, que són activitats que fem cada dia per donar seguretat i organitzar temporalment el dia.
RUTINA DEL BON DIA
Comencem amb una gimnàstica de dits amb l’objectiu de moure tots els dits i les mans per guanyar independència dels dits i autonomia en el moviment.
Després fem una cançó de BON DIA.
També passem llista amb totes les persones de l’aula (alumnes, mestre, ATE i na lila, la nostra mascota). Les fotos a més de la imatge tenen per darrera el nom amb lletres, per treballar la lectura visual de paraules. També aprofitem
quan passem llista per treballar les emocions bàsiques.
quan passem llista per treballar les emocions bàsiques.
Cantem una cançó del temps, han de triar quin temps fa i col·locar la targeta corresponent al seu lloc! Hi hagi o no hi hagi sol, sempre li cantem el Sol, solet!
Treballem els dies de la setmana i li donam de menjar
al nostre cuc per practicar-els. Així aprofitem per comptar amb els dits i
comptar visualment les fruites que menja el nostre cuquet i ho intentem
relacionar amb la grafia del numero. També anem marcant al calendari amb
retoladors de colors quin dia és i si es un dia d’escola o festiu.
Desprès construïm l’horari del dia amb fotos de cada
activitat i les persones implicades en elles. Hem començat a barrejat targetes
de fotos amb targetes de paraules escrites (BERENARS, MÚSICA, TALLERS, etc.)
per treballar la lectura visual bàsica per hipòtesi.
Per finalitzar es
fa la tria dels encarregats, a més
de l’encarregat del dia cadascú té una tasca: primer de la fila, parar
la taula a l’hora del berenar i tancar la porta i llums quan sortim de
l’aula.
Aquest curs uns
dels objectius és fer més dinàmica aquesta sessió introduint noves cançons i
danses. Així que també ballem un poquet!
RUTINA D’HIGIENE I BERENAR
Treballem el primer de tot
l’autonomia i higiene a l’hora d’anar al bany. Després m’hos hem de fer netes
les mans, és clar!
Després cadascú ha d’anar a la seva
motxilla i treure el berenar.
L’encarregat de
parar taula ha de repartir els plats, coberts i tassons en funció del color
assignat a cadascú .
A l’hora de berenar
s’ha de menjar poc a poc utilitzant forquetes i culleres amb la consigna que
fins que no hem masticat bé i ens hem empassat el menjar, no podem punxar o
continuar. Hem de buidar l’aigua poc a poc en el tassó i agafar el tassó amb
les dues mans per beure.
Una vegada que hem
acabat hem de fer neta la taula, rentar els plats i coberts.
Abans de sortir al
pati també ens hem de fer netes les dents.
A DORMIR
Quan tornam del
pati, hem d’entrar en ordre i anar al bany, rentar les mans, beure aigua i
començar la relaxació per ajudar a la transició pati-aula-activitats. La fem amb
música i cadascú ha d’agafar el seu coixí, anar a la taula i recolzar-se en
silenci. Per acabar aquesta activitat cantem una cançó. S’encenen els llums i
si és necessari, es fa una xerrada de com ha anat el pati amb el taulell de les
conductes i les emocions.
SORTIDA
Abans de sortir, l’encarregat del dia va col·locant a un panell si cadascú va a casa o al menjador. És el moment de rebre un premi (adhesiu generalment) si hem fet bé les tasques i ens hem portat bé a nivell de conducta.
Si dóna temps ens hem de pentinar per sortir amb l’ajuda del mirall!
diumenge, 30 de novembre del 2014
CURS 2014-2015
Hola a tots i a totes! Com sempre arribem tard però a temps, el curs 2014-2015 queda
inaugurat amb aquest bloc i a partir d'ara sabreu tot el que passa a la
nostra aula (amb caràcter retroactiu). És per això que comencem amb
aquest vídeo! :
Subscriure's a:
Missatges (Atom)